FacebookTwitterПідписатися на RSS

І. Загальні положення.

1.1. Право вільного та безкоштовного користування бібліотекою мають учні, вчителі і усі працівники ліцею.
1.2. Список послуг користувачів:
• фонд навчальної, художньої, довідникової, науково-популярної літератури для учнів; методичної, науково-педагогічної для вчителів;
• книги, газети, журнали, слайди, відеозаписи, мікрофільми, електронні бази даних;
• картотеки, довідниково-бібліографічний фонд, рекомендаційні списки літератури;
1.3. Бібліотека обслуговує користувачів на абонементі ( видача друкованих видань додому), в читальному залі.

ІІ. Правила, обов’язки та відповідальність користувачів

Користувачі мають право:

2.1. Термін користування підручниками – навчальний термін. Термін користування художніми книгами 14 днів. Книги, які є у фонді у одному екземплярі видаються користувачам для роботи тільки читальному залі.
2.2. Користуватися такими безкоштовними бібліотечно-інформаційними послугами:
• мати вільний доступ до бібліотечних фондів та інформації;
• отримувати у вільне користування з фондів бібліотеки друковані видання і аудіовізуальні матеріали;
• одержувати консультативну і практичну допомогу в пошуку й підборі друкованих творів та інших джерел інформації;
• продовжувати термін використання літератури відповідно до встановлених норм та порядку;
• використовувати довідниково-бібліографічне та інформаційне обслуговування;
• використовувати довідниково-бібліографічний апарат: картотеки на традиційних та електронних носіях;
2.3. Брати участь у заходах, що проводить бібліотека.
2.4. Вибирати та бути вибраним до бібліотечного активу, надати практичну допомогу бібліотеці.
2.5. Висловити свої пропозиції щодо покращення роботи бібліотеки.

Користувачі зобов’язані:

2.6. Не виносити з бібліотеки книг, які не записані в формуляр.
2.7. Бережно ставитися до друкованих творів та інших носіїв інформації, які отримують з фонду бібліотеки (не робити в них помітки, не підкреслювати, не виривати і не загинати сторінки).
2.8. Користуватися цінною, в єдиному примірнику, літературою, довідниковими виданнями тільки в читальному залі.
2.9. При одержанні друкованих видань та інших документів з бібліотечних фондів читач повинен переглянути їх у бібліотеці і у випадку знаходження пошкоджень або дефекту попередити про це бібліотечного працівника, який зробить на них відповідну помітку.
2.10. У разі пошкодження або втрати документа користувач, за домовленістю з бібліотекою, повинен замінити його аналогічним документом або внести грошове відшкодування ринкової вартості документа через бухгалтерію.
2.11. Не порушувати порядок розстановки літератури у фонді відкритого користування.
2.12. Не виймати картки з картотек.
2.13. Щорічно, на початку навчального року, проходити перереєстрацію.
2.14. У разі вибуття з ліцею, повернути до бібліотеки видання, які числяться за користувачем.
2.15. Користувачі не мають права заносити до бібліотеки портфелі, сумки та верхній одяг.
2.16. Особова справа видається учням, які вибувають з ліцею, тільки після повернення літератури, яка була взята на абонементі бібліотеки. Працівники ліцею, що звільняються з роботи, повинні підписати обхідний лист у бібліотекаря.
2.17. В кінці навчального року учні, вчителі та працівники ліцею повинні розрахуватися з бібліотекою. Учні, які не розрахувалися з бібліотекою, не здали підручники за минулий навальний рік, позбавляються права користування бібліотекою.
2.18. Псування, розкрадання книжок учнями передбачає відповідальність за це з боку їх батьків .
2.19. За втрату неповнолітніми читачами документів з бібліотечних фондів відповідальність несуть батьки або особи, які їх заміняють.

ІІІ. Обов’язки бібліотеки щодо обслуговування користувачів

Бібліотека зобов’язується:

3.1. Інформувати учнів, учителів, працівників ліцею, батьків про всі види послуг, що їх надає бібліотека.
3.2. Створювати умови для використання бібліотечного фонду, роботи в бібліотеці.
3.3. Забезпечувати безкоштовний і вільний доступ користувачів до бібліотечних фондів та безкоштовну видачу друкованої продукції в тимчасове користування.
3.4. Забезпечувати оперативне і якісне обслуговування користувачів з урахуванням їх запитів і потреб.
3.5. Надати в користування каталоги, інші форми бібліотечної інформації.
3.6. Вивчати потреби користувачів в інформації. Вести консультативну роботу, надавати необхідну допомогу щодо пошуку та підбору необхідних видань.
3.7. Вести усну науково-інформаційну роботу, організовувати виставки літератури, бібліографічні огляди, дні інформації, літературні вечори. Надавати допомогу у проведенні свят у ліцеї.
3.8. Удосконалювати роботу з користувачами шляхом впровадження комп’ютерних технологій.
3.9. Систематично здійснювати контроль за своєчасним поверненням до бібліотеки літератури .
3.10. Кожного навчального року проводити перереєстрацію користувачів.
3.11. Забезпечувати збереження та раціональне використання бібліотечних фондів, створювати необхідні умови для збереження документів.
3.12. Проводити дрібний ремонт книжок та своєчасну палітурну роботу, залучати до неї бібліотечний актив.
ІV. Порядок користування бібліотекою

4.1. Запис користувачів проводиться на абонементі. Учнів до бібліотеки записують за списком класу, вчителів та працівників ліцею – в індивідуальному порядку, батьків – за паспортом.
4.2. На кожного користувача заповнюється читацький формуляр згідно із встановленим зразком, який дає право на користування бібліотекою.
4.3. Читачі повинні ознайомитися з правилами користування бібліотекою та підтвердити зобов’язання про їх виконання своїм підписом на читацькому формулярі.
4.4. Читацькі та книжкові формуляри є документами, що свідчать про факт та дату видачі користувачам друкованих та інших джерел інформації та їх повернення до бібліотеки.
4.5. Обслуговування читачів проводиться за графіком, що встановлює бібліотека.

V. Порядок користування абонементом

5.1. Термін користування художньою літературою - 14 днів.
5.2. Термін користування літературою продовжується, якщо немає підвищеного попиту на це видання.
5.3. Довідникові, цінні, рідкісні видання додому не видаються.
5.4. Користувачі 9-11 класів розписуються за кожний екземпляр видання, повернення документів фіксується підписом бібліотекаря.

/Files/images/berm_1.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 354

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.